У цій статті хочемо звернути вашу увагу на деякі особливості фарбування шкіри для салону авто. При виробництві (вичинці) шкіри для автомобільних салонів використовують особливу техніку просочення та фарбування шкіри, щоб шкіра краще переносила експлуатаційні навантаження та перепади напруги. У склад покриття шкіри входять спеціальні модифікатори для створення бар’єру від бруду та зносу. Крім того, при догляді за шкірою часто використовують поліролі, у склад яких входять силікони. Саме тому при підготовці шкіри до фарбування особливо варто звернути увагу на очищення шкіри та часткове зняттю старого покриття для покращення адгезії фарби.

Розглянемо поступово процес ремонту шкіри.

Крок 1. 50% успіху якісного ремонту це - очищення шкіри.

1.1. Очистіть і знежиріть виріб за допомогою ремонтного очисника Strong Cleaner.

Краще чистити виріб щіткою, а витирати бруд за допомогою рушників. 

Часто нас запитують: “А можна одразу витерти попередню фарбу і не чистити шкіру?”. Відповідаємо: “Ні. Remover - це розчинник. Він не змиває бруд а просто розмазує його по шкірі, якщо її не очистити попередньо.

1.2. Частково зніміть попередню фарбу за допомогою Remover`a і скотч-брайту. Нанесіть ремувер на шкіру і зачекайте декілька хвилин щоб розчин вступив у реакцію з фарбою. Зверніть увагу, як виглядає на фото шкіра із знятою фарбою. Якщо капнути водою на шкіру - вона поглине воду.

Зверніть увагу на інше фото. Тут чітко можна побачити, що шкіра на заводі була покрита шаром шпаклівки для вирівнювання і усунення дефектів.

1.3. Відшліфуйте поверхню абразивним наждаком - краще використовувати наждак на поролоні. Продуйте перфораційні отвори щоб усунути пил. Очистіть виріб за допомогою Strong Cleaner.

Крок 2. Відновлення еластичності шкіри. Наповнення шкіри жиром (жирування).

Давайте трохи відступимо від ремонту й поговоримо про те, чому ж доводиться ремонтувати вироби зі шкіри, чому шкіра тріскає та рветься? Вона втрачає свою еластичність і, як наслідок, пересихає. Літом у зачиненій машині на сонці температура в салоні може сягати 60 градусів, а взимку часто вмикається підігрів сидінь. Жири, що входять у склад шкіри (під час дублення її наповнюють спеціальними жирами, які забезпечують шкірі еластичність) з часом випаровуються і в місцях, які часто загинаються, з’являються тріщини.

Якщо ми просто пофарбуємо очищену шкіру, але не відновимо її фізичні властивості, вона буде далі покриватись тріщинами та заламуватись. Тому Крок 2 - це гарантія якості ремонту шкіри, а не просто красивий декор!

Комплекс матеріалів, який застосовується, дозволяє відновити жирові компоненти, які містить шкіра, зменшує ймовірність розривів на швах та перфорації та допомагає зберегти шкіру в оптимальному фізичному стані, запобігаючи передчасному зносу.


Зволожуючий склад Hydrator розрівнює зморшки та склеєні волокна для попереднього відновлення еластичності за допомогою жирової емульсії Fatilquor. Засіб Hydrator використовується для послаблення поверхневого натягу структури шкіри на міжфібрилярному рівні для ефективного розподілу всього складу жирів засобу. Він також заряджає білкові волокна шкіри аніонним зарядом для ефективного зв’язку з жировим наповнювачем Fatilquor, який в свою чергу проникає всередину шкіри та змащує волокна.


2.1. Нанесіть на шкіру пом’якшувач Hydrator.

2.2. Для одноріднішого насичення шкіри виріб паперовим рушником та загорніть у плівку. Треба зачекати від 30 хвилин до 24 годин - це залежить від стану шкіри. Для пришвидшення насичення наносьте засіб на внутрішню сторону шкіри, тріщини або перфораційні отвори.

Краще, якщо засіб висохне самостійно, без механічного втручання.

2.3. Для усунення товстих зморшок, розтягніть шкіру хрестоподібно, поки вона волога.

2.4. Нанесіть жируючу емульсію Fatilquor на вологу шкіру. Для одноріднішого насичення шкіри виріб паперовим рушником та загорніть у плівку. Треба зачекати від 30 хвилин до 24 годин - це залежить від стану шкіри. Для пришвидшення насичення наносьте засіб на внутрішню сторону шкіри, тріщини або перфораційні отвори.

Якщо після висихання якась частина шкіри недостатньо м’яка, застосуйте засіб на цій ділянці та повторіть схему роботи.

2.5. Для того, щоб шкіра була м’яка після висихання, розімніть її.

2.6. Очистіть залишки засобу очисником.

Крок 3. Відновлення пошкоджених ділянок

3.1. На фото чітко можна побачити місця постійних заломів шкіри. Обробіть ті місця, де найбільш помітно заломи засобом Impregnator. Оброблену шкіру сушіть феном. При нагріванні шкіра стягується. Після цієї процедури волокна в шкірі проклеяться, а шкіра стне міцнішою в місцях, де є надломи. 

3.2. Якщо з поверхні потрібно приховати порізи, подряпини або ж інші пошкодження, ці місця варто зашпаклювати шпаклівкою для шкіри.

Нанесіть тонкий шар шпаклівки та посушіть ділянку феном. Після висихання місце ремонту можна пошкурити наждаком градації 400-800 (від потрібного результату). При необхідності пункт 3.2 повторити.

 

Крок 4. Грунтування.

Для покращення адгезії рівномірно нанесіть тонкий шар грунту. Попередньо у шпаклівку можна додати 10% фарби. При використанні шпаклівки для більших пошкоджень варто використовувати процес сушіння природним методом.

 

Крок 5. Фарбування.

Декілька слів про саму фарбу. Для фарбування шкіри автосалону рекомендують використовувати два варіанти фарби: преміум “фарба для автомобільної шкіри” і економ-варіант “фарба для меблевої шкіри”. Фарба для автомобільної шкіри містить всі необхідні модифікатори і надається разом з додатком “Crosslinker”. Фарби для меблевої шкіри це більш економний варіант, однак окремо можна придбати модифікатор та крослінкер для додавання у фарбу.

Обираючи колір, зверніть увагу, що правильний буде лише тоді, коли фарба висохне. Нанесіть трохи фарби і підсушіть. Ще врахуйте, що в разі фарбування тонким шаром з пістолета, колір може бути світлішим, тому варто зробити пробне фарбування. Якщо потрібно, фарбу можна зробити темнішою.

Змінювати колір фарби може і лак. У деяких виробників, особливо  в старших моделях, через велику кількість матуючих додатків, чорний колір може видозмінитись до темносірого.

Ретельно перемішайте фарбу. Також не забувайте періодично помішувати її під час роботи - щоб уникнути розшарування пігменту та отримати рівномірний колір. Наносьте тонкі шари фарби аж доки результат кольору вас не задовольнить.

Поміж шарами сушіть шкіру виробу феном або UFO-лампою. Рекомендуємо наносити фарбу пульверизатором. Якщо необхідно, поміж шарами фарби легко прошліфувати виріб для згладження ворсу, який може піднятись.

Увага!

Для підвищення стійкості фарби до мокрого тертя, крослінкер варто додати чітко перед використанням фарби у співвідношення 5-7% на 1 кг фарби - лити у фарбу, ретельно помішуючи. Період життя активованої фарби - 4 години.

 

Крок 6. Лакування.

Лак варто наносити у той самий день, що й фарбу. Якщо лакувати виріб наступного дня, то процес закріплення лаку може погіршитись.

Крослінкер додається у лак чітко перед його використанням. Поміж шарами сушіть шкіру феном або UFO-лампою. Рекомендуємо наносити лак пульверизатором. Щоб отримати потрібний блиск, змішайте глянцевий та матовий лаки у необхідних пропорціях.

Для покращення витривалості лаку при фарбування шкіри для автосалонів, рекомендуємо додавати “модифікатор”. Він покращує тактильні відчуття, надає стійкості виробу до мокрого стирання а також забезпечує додаткову брудостійкість.

Наступного дня можна обробити шкіру протектором для захисту.

Врахуйте, що фарба і лак полімеризуються протягом 72 годин на 90% , а на 10% - впродовж тижня.

P.S. Пам’ятайте про періодичний догляд за шкіряними виробами і вони будуть довго вам служити.